Rubriky
Nezařazené

Accounting Supervisor

Kdo nabízí: Člověk v tísni

Typ úvazku: HPP, plný nebo zkrácený úvazek
Lokalita: Praha, centrální kancelář
Termín nástupu: Dle dohody / ASAP

Představení zaměstnavatele a pozice

Organizace Člověk v tísni (ČvT) je jednou z největších neziskových organizací v regionu střední a východní Evropy, působící v oblasti humanitární a rozvojové pomoci, podpory lidských práv či sociálního začleňování. Do našeho účetního týmu v Humanitární a rozvojové sekci na centrále v Praze hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici Accounting Supervisor. Připojte se k týmu, kterému je vlastní hledat nová řešení na míru rozmanitým potřebám naší organizace. Komunikace je nosný prvek naší práce a podle toho si jí také ceníme. Společně pracujeme na pestrém portfoliu agend. Jádro naší práce tvoří komplexní účetně orientovaný controlling našich zahraničních poboček s řadou procesních přesahů. Pracujeme v profesionálním, podporujícím a přátelském kolektivu v mezinárodně etablované společnosti. I proto se pyšníme prvním místem v žebříčku Férový zaměstnavatel roku 2020.

Co budete mít na starost?

Účtování naprosté většiny dokladů provádějí naši kolegové z finančního týmu zahraniční pobočky, které budete metodicky podporovat, budovat jejich know-how, radovat se ze společných úspěchů a pomáhat jim právě v oblasti účetnictví a souvisejícího controllingu. Jedním z cílů je zohlednit řadu našich specifických interních procesů (oběh dokladů a jejich schvalování, případně i určité podmínky donorů apod.), ale také požadavky místní i české účetní legislativy. S kolegy budete v kontaktu na dálku, ale osobní kontakt a návštěva zahraniční pobočky, jejíž podporu budete mít na starost, vám práci může výrazně zpříjemnit a ulehčit. Občasné krátkodobé výjezdy jsou tedy vítané, ale nejsou povinné. Ve své roli budete čas od času také účtovat i různé účetní operace. Četnost účtování a rozmanitost typů účetních operací jsou dány více faktory (specifika jednotlivých zahraničních poboček, Vaše zkušenosti apod.). Ruku v ruce s týmem zahraniční pobočky, ale také s širším týmem pražské centrály budete spolupracovat na závěrkách, a nakonec také na statutárním auditu celé organizace. Případně budete spolupracovat na dalších finančních auditech v průběhu roku, nebo na harmonizaci a vylepšování našich procesů.

Jak si Vás představujeme?

  • víte, jak funguje podvojné účetnictví.
  • Aktivně mluvíte anglicky i česky. Pokud znáte ještě další světový jazyk (např.: francouzštinu, portugalštinu, arabštinu, ruštinu a další), máte výhodu. Zkrátka máte dobré komunikační schopnosti.
  • Dokážete pracovat samostatně, jste proaktivní a umíte si svou práci dobře plánovat a organizovat. Máte smysl pro detail a dokážete věci dotahovat do konce.
  • Jste týmový hráč/týmová hráčka, budete úzce spolupracovat s týmem zahraniční pobočky i týmem na pražské centrále.
  • Ideálně máte zkušenost s ERP systémem, nebo účetním programem (používáme Microsoft Dynamics NAV).
  • A pokud něco z toho nemáte, může stačit, že jste nadšený/á a chcete se učit.

Co nabízíme?

  • Plný nebo zkrácený úvazek v jedné z největších neziskových organizací v regionu střední a východní Evropy, působící v oblasti humanitární a rozvojové pomoci, podpory lidských práv či sociálního začleňování.
  • Čeká vás smysluplná práce v týmu přátelských a podporujících kolegů s podobnými hodnotami. Budete součástí velké, inspirativní a stabilní neziskové organizace s mezinárodní působností. Získáte spoustu cenných zkušeností, možnost dalšího profesního růstu a osobního rozvoje.
  • Od počátku budete mít velkou podporu v zaškolení a zapracování se do vaší role. Můžete se zapojit i do dalších odborných školení jak technických znalostí, tak soft skills.
  • Nabízíme jazykové kurzy i MultiSport kartu.
  • Zázemí kanceláří v centru Prahy a můžete (nebo spíše Vaše děti) využívat naši školku přímo v budově.
  • Máte k dispozici 5 týdnů dovolené a sick days, home office na základě domluvy s manažerem.
  • Pořádáme zajímavé akce, kterých se můžete účastnit (Festival Jeden svět a další).
  • Dostanete od nás počítač, který můžete využívat i k osobním potřebám.

Jak se přihlásit?

Zaujala Vás tato pozice? Dejte organizaci Člověk v tísni o sobě vědět zasláním životopisu a krátkého motivačního dopisu přes přihlašovací formulář. Následně budou kontaktováni uchazeči postupující do dalšího kola výběrového řízení.

Další informace

Rubriky
Nezařazené

Accounting Controller Junior

Kdo nabízí: Člověk v tísni

Typ úvazku: HPP, plný nebo zkrácený úvazek
Lokalita: Praha, centrální kancelář
Termín nástupu: Dle dohody / ASAP

Představení zaměstnavatele a pozice

Organizace Člověk v tísni (ČvT) je jednou z největších neziskových organizací v regionu střední a východní Evropy, působící v oblasti humanitární a rozvojové pomoci, podpory lidských práv či sociálního začleňování. Do našeho účetního týmu v Humanitární a rozvojové sekci na centrále v Praze hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici Accounting Controller Junior. Připojte se k týmu, kterému je vlastní hledat nová řešení na míru rozmanitým potřebám naší organizace. Komunikace je nosný prvek naší práce a podle toho si jí také ceníme. Společně pracujeme na pestrém portfoliu agend. Jádro naší práce tvoří komplexní účetně orientovaný controlling našich zahraničních poboček s řadou procesních přesahů. Pracujeme v profesionálním, podporujícím a přátelském kolektivu v mezinárodně etablované společnosti. I proto se pyšníme prvním místem v žebříčku Férový zaměstnavatel roku 2020.

Co budete mít na starost?

Důkladně Vás zaškolíme a postupně se zapracujete do některých dílčích oblastí zajímavého a procesně orientovaného účetnictví našich zahraničních poboček a souvisejícího controllingu. Budete se podílet na našich controllingových aktivitách a naučíme vás také účtovat některé typy účetních operací. Budete v kontaktu se zahraničními kolegy a zároveň budete úzce spolupracovat s kolegy na pražské centrále, kteří vám budou oporou, zdrojem potřebného know-how a dle potřeby Vás budou průběžně doškolovat. Budete připravovat podklady pro účetní závěrky a zasvětíme vás také do kontrol a zpracování účetní dokumentace a související administrativy.

Jak si Vás představujeme?

  • Dokončil/a jste školu ekonomického zaměření (střední nebo vysokou), nebo jste v jejím posledním ročníku. Už máte základní znalost principů podvojného účetnictví. Pyšníte se smyslem pro detail a schopností dotahovat věci do konce.
  • Aktivně mluvíte anglicky i česky, s kolegy na zahraničních misích budete čas od času v kontaktu.
  • Jste týmový hráč/týmová hráčka, budete úzce spolupracovat s ostatními členy týmu, kteří ocení Vaše dobré komunikační schopnosti a proaktivní přístup.
  • Ideálně si umíte představit, že v budoucnu podpoříte osobně kolegy na zahraniční pobočce během krátkodobých výjezdů.
  • A budete mít výhodu, pokud Vám neziskový sektor není cizí, nebo pokud mluvíte dalším ze světových jazyků (např. francouzsky, portugalsky, rusky nebo arabsky). A hlavně – pokud se chcete učit, získávat zkušenosti a růst – tomu fandíme.

Co nabízíme?

  • Plný nebo zkrácený úvazek v jedné z největších neziskových organizací v regionu střední a východní Evropy, působící v oblasti humanitární a rozvojové pomoci, podpory lidských práv či sociálního začleňování.
  • Od počátku budete mít velkou podporu v zaškolení a rozvoji. Můžete se zapojit i do dalších odborných školení jak technických znalostí, tak soft skills.
  • Nabízíme jazykové kurzy i MultiSport kartu.
  • Kanceláře v centru Prahy a můžete (nebo spíše Vaše děti) využívat naši školku přímo v budově.
  • Máte k dispozici 5 týdnů dovolené a sick days, home office na základě domluvy s manažerem.
  • Pořádáme zajímavé akce, kterých se můžete účastnit (Festival Jeden svět a další).
  • Dostanete od nás počítač, který můžete využívat i k osobním potřebám.

Jak se přihlásit?

Zaujala Vás tato pozice? Dejte organizaci Člověk v tísni o sobě vědět zasláním životopisu a krátkého motivačního dopisu přes přihlašovací formulář. Následně budou kontaktováni uchazeči postupující do dalšího kola výběrového řízení.

Další informace

Rubriky
Nezařazené

Když zisk nehraje roli: Neziskové organizace – zdanění/účetnictví

Ing. Anna Pelikánová seznámila se základy účetnictví a zdanění neziskových organizací a s častými chybami účetních. Jedna ze zúčastněných navíc vyhrála za své dotazy a aktivitu jednu z mnoha publikací paní přednášející.

Fotografie z akce naleznete na našem Facebooku.

Rubriky
Nezařazené

Konference 2019

25.4.2019 se uskutečnila naše již tradiční Konference, tentokrát s názvem: „Finanční profese jako ohrožený druh: Robotizace“. Na konferenci jste se mohli dozvědět zajímavé informace s tématem automatizace a robotizace procesů. Přestože jste na naší Konferenci nezavítali, tak máte možnost shlédnout videozáznam z odpolední části programu.

Videozáznam z odpolední části programu naleznete na následujícím odkazu odkazu.

Více o řečnících se můžete dozvědět v sekci Konference 2019.

Více fotek z akce naleznete na našem Facebooku.

Rubriky
Nezařazené

Konference – koncept

Na rektorský den se uskuteční pátý ročník konference Klubu přátel účetnictví, tentokrát s názvem:

Účetní jako ohrožený druh: Robotizace

Na konferenci vystoupí zajímaví lidé z praxe, kteří se zabývají robotizací či automatizací účetnictví a dalších procesů.

  • Kdy: čtvrtek 25. dubna 2019 (rektorský den)
  • Kde: Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3

Program workshopů a přednášek

Čas Název Řečník Společnost
9:00 – 10:30 VYTVOŘ SI SVÉHO ROBOTA Jana Havlová a Marek Bobot EY
11:00 – 12:30
10:45 – 12:15 BIG DATA V ÚČETNICTVÍ Martin Smetana Deloitte
13:00 – 14:00 NAHRADÍ AI LIDSKÉ ZDROJE VE FINANČNÍ SFÉŘE? Petr Baudiš a Karin Fuentesová Rossum
14:10 – 14:40 RUTINA JE PRO ROBOTY ANEB JAK UŠETŘIT ČAS A NÁKLADY Michal Kříž Handybot
14:50 – 15:20 KDYŽ FAKTURY ÚČTUJE ROBOT Jolana Pražáková Pražáková
15:30 – 17:00 FINANCE 2.0 – FINTECHY 21. STOLETÍ Pavla Rýznarová Spendee

Dopolední workshopy

 

Jana Havlová a Marek Bobot /EY/: Vytvoř si svého robota

9:00 – 10:30 a 11:00 – 12:30

Jako první je na programu konference workshop s názvem: Vytvoř si svého robota. Workshop bude rozdělen do dvou částí, přičemž se v první části dozvíte, co ROBOT a RPA řešení vůbec je a v další části si s robotem pohrajete. Ve skupinách si tak vyzkoušíte robota naprogramovat a pak si formou hry ověříte, co všechno dokáže. Pokud nemáte žádné zkušenosti s programováním, nevadí, nebudou zde potřeba, lektoři si pro vás vše připraví. Pokud Vás jejich práce zaujme, určitě zbyde čas na dotazy, vztahující se přímo k jejich dennímu chlebu.

Jana Havlová je absolventkou VŠE, konkrétně Fakulty financí a účetnictví, na které studovala obor Účetnictví a
finanční řízení podniku. Oblast financí jí tak moc přirostla k srdci, že se rozhodla pokračovat touto cestou dál a nyní pracuje ve společnosti EY. Tam získala tříletou praxi v controlingu, poté se přesunula do oddělení Performance improvement, kde působí již 2 roky. Náplní její práce je nyní vedení projektů zaměřených na RPA a dalších projektů cílených na finanční/účetní oddělení a jejich zvyšování výkonnosti.

Za to Marek Bobot se stále pohybuje ve školském prostředí, kde se věnuje mezinárodnímu obchodu, který také studuje na Fakultě mezinárodních vztahů, rovněž na VŠE. V oblasti financí ovšem nezůstává pozadu. Už rok a půl pracuje ve společnosti EY jako RPA vývojář. Podílel se na několika velkých projektech v oblasti robotické automatizace, zaměřených zejména na účetnictví a finanční oddělení firem.

Ing. Martin Smetana /Deloitte/: Big data v účetnictví

čas WS/přednášky

text

text

text

 

Odpolední přednášky

Oficiální zahájení konference Klubem přátel účetnictví

13:00

Petr Baudiš a Karin Fuentesová /Rossum/: Nahradí AI lidské zdroje ve finanční sféře?

13:00 – 14:00

Nové technologie v umělé inteligenci (strojové a hluboké učení) na
nás ze zpráv vykukují každý den. Tuhle se počítač naučil imitovat
klasické malíře a porazit lidského velmistra v nejtěžší deskové hře na
světě, jindy můžete potkat robotku, která se “sama
učí” a snad by s vámi mohla konverzovat málem i o Shakespearových
sonetech. Pokud jste slyšeli o Gartnerově “hype cycle”, umělá
inteligence je právě teď úplně na vrcholu té “hype” fáze. Všichni
čekají, kdy se v útrobách Google zrodí Skynet a stroje nahradí
půlku pracovních míst. Všichni, snad kromě lidí, kteří v oboru
doopravdy pracují a vidí, jak neobyčejně primitivní technologii stále
máme v rukou (když nedělají zrovna PR novinářům).

Jak to tedy doopravdy dnes s umělou inteligencí je se dozvíte na
workshopu Petra Baudiše – pomůže vám rozklíčovat, kde se v novinářských
senzacích skrývají zrnka pravdy a jaké limity umělá inteligence ještě
stále má. Odpověď se totiž skrývá v paradoxu:
ty logické a racionální stroje jsou nyní nejsilnější právě v tom na
pohled výsostně lidském – intuici. Odtud se odvíjí, co nám umělá
inteligence dokáže přinést, ale i čeho se od ní bát.

Přestože má současná umělá inteligence obrovské technologické
limity, dokážeme je už dnes překonat trochu nečekaným způsobem – spojit
ji v jednom tandemu s člověkem. Čím lépe si uvědomíte její omezení, tím
větší supermany udělá z vašich zaměstnanců, a
na několika příkladech si ukážeme jak.

Petr Baudiš je oborník na AI, spoluzakladatel Startupu Rossum, který vyvýjí AI pro čtení dokumentů. První produkt „Elis“ vyčítá informace z faktur. Je jeden z autorů Git, vybudoval AI systém pro stolní hru Go, vytvořil algoritmy pro pochopení textu soupeřící s neuronovými sítěmi Facebooku.

Karin Fuentesová má 12 let účetní praxi, z toho 7 let na pozici Hlavní
účetní. Pracovala také pro mezinárodní společnosti a vedla několika-členný účetní tým. Nyní pracuje pro společnost Rossum jako šéf divizi zaměřující se na malé a střední podniky, zároveň je šéfem 30členného anotačního týmu pro trénování AI . Představí Vám AI z pohledu účetního a nastíní Vaši budoucnost v účetním sektoru.

Michal Kříž /Handybot/: Rutina je pro roboty aneb jak ušetřit čas a náklady

14:10 – 14:40

HandyBot/Automatizace procesů v účetní praxi – K čemu slouží a jak využít automatizaci procesů v účetní praxi? Je automatizace přítel nebo nepřítel obsazených pracovních pozic? Jak efektivně začít?

Michal Kříž má 20letou praxi z IT firem, kde byl zodpovědný za finanční řízení, vedení účetnictví a HR služby. Nyní se ve svojí společnosti zabývá robotickou automatizací procesů a jejím začlenění do běžných agend středních a malých podniků.

Jolana Pražáková: Když faktrury účtuje robot

14:50 – 15:20

O čem sním – když nespím a dívám se na možnosti kolem sebe – Jolana Pražáková představí práci účetní kanceláře budoucnosti. Zkusí nastínit proces work flow od získání faktury či účtenky klientem, přes zaúčtování a případné zaplacení až po zobrazení v reportech a ekonomických analýzách společnosti.

Jolana Pražáková vystudovala VŠE, fakultu Informatiky a statistiky. Ihned po škole v roce 1993 začala pracovat jako účetní, zpočátku na OSVČ, účetní kvalifikaci si doplnila získáním certifikátu pod Svazem účetních, dodnes je členem Komory certifikovaných účetních, kde pracuje v jeho výboru. Od roku 1997 pracovala jako hlavní účetní v Hypoteční bance. Bankám (Česká spořitelna, Equa bank) byla v podobných pozicích věrná až do roku 2013, kdy se vrátila k poskytování účetních služeb menším klientům. Založila vlastní účetní společnost Advanced Accounting, ve které zhodnocuje svoje znalosti a zkušenosti a snaží se zavádět nové postupy a technologie s cílem poskytování lepších a rychlejších služeb svým klientům.

Pavla Rýznarová /Spendee/:FINANCE 2.0 – FINTECHY 21. STOLETÍ

15:30 – 17:00

text o tématu

Pavla Rýznarová

Ukončení konference

17:00

 

Rubriky
Nezařazené

Filmový večer – The Big Short

Ve středu 27. března se uskutečnil náš druhý filmový večer, tentokrát jsme promítali film The Big Short (Sázka na nejistotu) samozřejmě v originálním znění s titulky. Věříme, že jste si film s popcornem a colou užili a budeme se na Vás těšit na našich dalších akcích 🙂